LX Forums Forum banner
61 - 80 of 82 Posts
Chcę po prostu zaktualizować mój TCM. Mam 09 Ram 1500, niedawno musiałem wymienić wałek rozrządu i popychacze. Po zakończeniu ciężarówka utknęła na biegu wstecznym. Ręczne przełączanie dźwigni z boku skrzyni biegów nic nie zmienia. Rozmawiałem z technikiem serwisu Dodge i powiedział, że TCM musi zostać przeprogramowany. Czy można to zrobić za pomocą Appcar? Czy można również pobrać aktualizacje z Mopar Tech Authority i przeprogramować ECM/TCM?
 
Chcę po prostu zaktualizować mój TCM. Mam 09 Ram 1500, niedawno musiałem wymienić wałek rozrządu i popychacze. Po zakończeniu ciężarówka utknęła na biegu wstecznym. Ręczne przełączanie dźwigni z boku skrzyni biegów nic nie zmienia. Rozmawiałem z technikiem serwisu Dodge i powiedział, że TCM musi zostać przeprogramowany. Czy można to zrobić za pomocą Appcar? Czy można również pobrać aktualizacje z Mopar Tech Authority i przeprogramować ECM/TCM?
Nie, nie można tego zrobić za pomocą Appcar i na pewno nie jest to problem z oprogramowaniem TCM. Jak wymiana wałka rozrządu mogłaby wpłynąć na TCM? Przerwany/ściśnięty przewód, zagięty pin w złączu, zapomniano podłączyć jakieś złącze, przepalony bezpiecznik...
 
Wiem, że to wchodzi w wątek o zombie, ale udało mi się uruchomić mój Homelink, gdy tylko zainstalowałem okablowanie i oczywiście moduł. Dziesięć minut później nacisnąłem przycisk i drzwi garażowe poszły w górę. Byłem u dealera na darmową wymianę oleju, a technik pytał mnie, jak udało mi się uruchomić te wszystkie rzeczy bez Starscan. Był pod wrażeniem tego, co potrafiło oprogramowanie.
 
Zastanawiam się nad zakupem tego oprogramowania do mojego Magnums SXT z 2005 roku. Nie jestem zbytnio zainteresowany tuningiem, a nawet diagnozowaniem i kasowaniem kodów, mam już stary skaner Innova 3040c. Chcę dowiedzieć się więcej o programowaniu kluczy. Ostatnio otrzymałem dwa zamówienia na kluczyki z pilotem z Amazonu, ponieważ miałem tylko 2 działające kluczyki i nie chciałem iść do dealera, aby zaprogramować kolejny na wypadek zgubienia jednego. Pierwszy nie chciał się zaprogramować metodą DIY, a tylko jeden z kluczy w drugim zamówieniu pary zadziałał. Teraz mam 3 działające kluczyki, ale nie ufam już metodzie DIY, jeśli muszę zaprogramować kolejny, ponieważ nie wiem, ile kluczy zostało zaprogramowanych w przeszłości, zanim byłem właścicielem samochodu. Najwyraźniej maksymalna dopuszczalna liczba to osiem. Przeczytałem gdzie indziej na tym forum, że to oprogramowanie programuje klucze. Czy ktoś tu to robił? Jak to robisz? Co widzisz? Czy widzisz wszystkie klucze, które zostały zaprogramowane? Czy możesz usunąć klucze, których już nie masz?
 
Wkładam ECM z 07 MSRT do mojego RT, aby uruchomić zamieniony 6.1. Czy mogę przepisać VIN za pomocą tej aplikacji?
Czy musiałbym kupić wersję z wieloma VIN, skonfigurować ją na starym komputerze, zamienić komputery, a następnie przepisać???
 
Wkładam ECM z 07 MSRT do mojego RT, aby uruchomić mój zamieniony 6.1. Czy mogę przepisać numer VIN za pomocą tej aplikacji?
Czy musiałbym kupić wersję z wieloma numerami VIN, skonfigurować ją ze starym komputerem, zamienić komputery, a następnie przepisać???
Będziesz musiał wykonać procedurę wymiany PCM. Nie musisz kupować wersji z wieloma numerami VIN.
Strona internetowa Appcar wymienia tę funkcję:
Odczytywanie danych identyfikacyjnych ze wszystkich systemów pojazdu, takich jak numery części i wersje oprogramowania, numery VIN zapisane w każdym module.
Nie próbowałem tej aplikacji, używam AlfaOBD, ale jeśli ta funkcja jest prawdziwa, używając najnowszej wersji Appcar, oprogramowanie jest wystarczająco inteligentne, aby rozpoznać Twój oryginalny numer VIN z innych modułów, takich jak TIPM.
 
Dzięki, BillB1. Wygląda na to, że powinno działać w porządku. Czytałem również o AlphaOBD, ale wydawało się, że jest bardziej skierowany do Gen 2. &3 samochodów, a ten jest lepszy dla starszych. Jakieś przemyślenia na ten temat?
 
ale wydawało się, że jest bardziej skierowany do Gen 2. &3 samochodów, a ten jest lepszy dla starych. Jakieś przemyślenia na ten temat?
Jasne. Być może masz rację, myślę, że Alfa w OBD była skierowana do Alfa Romeo w 1994 roku, wsparcie dla Chryslera było dostępne dopiero w 2005 lub 2006 roku. Jeśli mogę dodać, to Appcar może być dobrym rozwiązaniem dla tego, co próbujesz osiągnąć, ponieważ każdy moduł został zaprogramowany dla konkretnego numeru VIN, a Appcar jest w stanie pobrać konfigurację Twojego samochodu. Nawet jeśli wymienisz jeden lub dwa moduły, numer VIN Twojego pojazdu nadal będzie na nim. I odwrotnie, jeśli moduł został wymieniony, numer VIN pojazdu, z którego pochodzi, również tam będzie.
 
Czy można zmienić pokrętło ściemniacza w zestawie wskaźników, aby wyłączało oświetlenie po całkowitym obniżeniu, tak jak w trybie pościgu? Bez pełnego trybu pościgu?
 
Czy może zmienić pokrętło ściemniacza w zestawie wskaźników, aby wyłączyć oświetlenie po obróceniu go do końca w dół, tak jak w pościgu? Bez pełnego trybu pościgu?
Wiem, że AlfaOBD potrafi to zrobić, więc byłbym zaskoczony, gdyby Appcar tego nie potrafił. Nie mam Appcar, więc nie mogę tego powiedzieć.Sent from my Pixel 5 using Tapatalk
 
Powiedz mi jak proszę. Mam AlfaOBD, ale nie mogę tego znaleźć.
Komputer pokładowy>zmiana konfiguracji>funkcja oświetlenia policyjnego
Image
Wysłane z mojego Pixel 5 używając Tapatalk
 
Tak, zarówno AlfaOBD, jak i Appcar mogą obsługiwać funkcję oświetlenia policyjnego; i NIE, obie aplikacje NIE mogą zrobić tego, co gapi chce osiągnąć. Jeśli dobrze zrozumiałem, irytujący jasnoniebieski klaster 300 (po wyłączeniu reflektorów na biegu jałowym) włączenie funkcji oświetlenia policyjnego wydaje się również wpływać na inne moduły.

Na przykład wypróbowałem najnowsze oprogramowanie - AlfaOBD dla komputera 31 stycznia 2023 r.: Wersja 2.3.6.0 - Nie znalazłem podmenu w funkcji oświetlenia policyjnego > przyciemnij/wyłącz światła klastra TYLKO. Aktywowało to pełny pakiet oświetlenia policyjnego, zabijając z nim zwolnienie bagażnika i blokadę tylnych drzwi itp. Zastanawiam się tylko, czy przełącznik ściemniacza policyjnego ma identyczny / inny numer części; Ktokolwiek?
 
Dzięki, wydaje mi się, że on tego w pełni nie przeczytał. Chcę, żeby ściemniacz był całkowicie wyłączony.
Próbowałem policji LF i chciałbym, żebyśmy mogli wyłączyć pokrętło ściemniacza całkowicie.
Albo jakikolwiek sposób na zatrzymanie wybuchu bez zmiany innych ustawień.
 
W kilku modułach - TCM, FCNCGW itp. - istnieje opcja "Reset ECU". Kiedy na nią klikam, otrzymuję rozwijaną listę z jedną opcją: "PowerOn Reset". Czy to oznacza, że mam to uruchomić?
 
Czy to oznacza, że trzeba to włączyć, czy tylko przekręcić kluczyk, czy?
 
To jest na tej stronie,
Image

Klucz w akcesorium
Po wykonaniu tego polecenia powinien zresetować ECU.
Jak już mówiłem, jest to podobne do ponownego uruchomienia: wyciągnięcie bezpiecznika ECU lub odłączenie akumulatora na 10-15 minut.
 
To jest na tej stronie,
View attachment 93317
Klucz w akcesorium
Po wykonaniu tego polecenia powinien zresetować się ECU
Jak powiedziałem, to tak jak ponowne uruchomienie: wyjęcie bezpiecznika ECU lub odłączenie akumulatora na 10-15 minut.
Rozumiem - dzięki BillB1!
 
61 - 80 of 82 Posts