LX Forums Forum banner

2006 R/T ciągłe gaśnięcie

19K views 37 replies 13 participants last post by  SilverChargerR/T  
#1 ·
Mam Dodge Charger r/t z 2006 roku. Gaśnie kilka razy dziennie. Dzieje się to podczas zatrzymywania się przed znakiem stopu, ruszania ze znaku stopu, jazdy autostradą, w dowolnym miejscu i czasie.

Byłem z nim w serwisie 5+ razy. Nikt nie może tego rozgryźć. Wyświetla kody P0700 i U0100. Niedawno wymieniłem TCM i robi to samo i wyświetla te same kody.

Nikt nie ma bezpośredniej odpowiedzi, jakie jest rozwiązanie.

Czy ktoś jeszcze tego doświadczył i co zrobiłeś? Nie wiem już, co robić, nie wydając tysięcy dolarów na gonienie własnego ogona.

Nie założyłem jeszcze nowego PCM. Słyszałem o cewkach, świecach zapłonowych, stacyjce, wadliwych solenoidach zmiany biegów, wadliwym czujniku temperatury płynu chłodzącego silnika, wadliwym korpusie zaworu, brudnym płynie przekładniowym, wałku rozrządu, wale korbowym.

Wygląda na to, że nikt nie ma dokładnej odpowiedzi. Potrzebuję tylko porady, jaka może być moja najlepsza opcja do podjęcia dalej.
 
#4 · (Edited)
A co z problemem ze zbiornikiem paliwa? Nie jestem pewien, do których roczników to się odnosi. Warto sprawdzić. Jeśli chodzi o kody, czy jest napisane, które moduły nie komunikują się? Miałem u700 w moim Malibu, ale nie miało to wpływu na jazdę.
 
  • Like
Reactions: BlackCharger06
#5 ·
Tak, rok 2006 jest objęty problemem z gaśnięciem zbiornika paliwa, ale tylko wtedy, gdy zbiornik jest pełny. Jest to jednak akcja serwisowa, więc wymiana zbiornika jest bezpłatna - można to zrobić, jeśli jeszcze nie zostało zrobione. Dla mnie brzmi to bardziej jak problem elektryczny. Jestem prawie pewien, że te kody są wynikiem gaśnięcia, a nie przyczyną. Zacznij od podstaw. Kiedy ostatnio była strojona? Jeśli minęło trochę czasu, po prostu to zrób - i upewnij się, że używasz miedzianych świec zapłonowych. Przynajmniej wyeliminujesz oczywiste. Wierzę, że możesz to zrobić sam, a nie u dealera? A kiedy to zrobisz, zanotuj wszystko, czego dotkniesz i co zobaczysz. Wystarczy jeden luźny przewód, aby zrujnować ci dzień. Co powiesz na butelkę preparatu do paliwa? Nie śmiej się. Trochę wody w paliwie może cię zrujnować... Chodzi mi o to, żeby najpierw robić małe rzeczy. Czy jesteś pierwotnym właścicielem? Jeśli nie, jak długo masz ten samochód? Czy coś szczególnego wydarzyło się przed wystąpieniem tego problemu? Chodzi mi o cokolwiek? Praca nad samochodem? Dodane części? Usunięte części? Inne paliwo? Cokolwiek!
 
#7 ·
Minęło trochę czasu od czasu strojenia. Zmieniłem świece zapłonowe, ale nie jestem pewien, jakiego rodzaju użyłem. Miałem naprawionych wiele rzeczy, ale nic nie wydaje się pomagać. Czekam, aby zabrać go do dealera, aby wymienić PCM. Nie zrobiono nic, co zmieniło przerywanie. Wydaje się, że ciągle się pogarsza i od jakiegoś czasu nic nie zmieniałem. Czy istnieje konkretny powód stosowania miedzianych świec zapłonowych?
 
#9 ·
Minęło trochę czasu od strojenia. Zmieniłem świece zapłonowe, ale nie jestem pewien, jakiego rodzaju użyłem. Miałem naprawionych wiele rzeczy, ale nic nie wydaje się pomagać. Czekam, aby zabrać go do dealera, aby wymienić PCM. Nie zrobiono nic, co zmieniło przerywanie. Wydaje się, że ciągle się pogarsza i od jakiegoś czasu nic nie zmieniałem. Czy istnieje konkretny powód dla miedzianych świec zapłonowych?
Świece miedziane są OEM -- plan stare, tanie Campions wchodzą do 06. Niektórzy twierdzą, że używanie świec platynowych lub irydowych może prowadzić do nieprawidłowego działania -- przerywanie jest jednym z zgłaszanych problemów.Zatem, czy jesteś pierwotnym właścicielem? Jeśli nie, kiedy dostałeś samochód? I co się działo tuż przed rozpoczęciem przerywania??? Czy wymieniłeś zbiornik z powodu tego problemu lub zanim się zaczął? A co z modami? Tuner? Rzadko zdarza się, żeby członkowie jeździli bez modyfikacji...
 
#10 ·
Nie jestem pierwotnym właścicielem. Zatrzymanie silnika nastąpiło raz po tym, jak go kupiłem. To było 2 lata temu. Teraz ciągle gaśnie. Nic się nie dzieje przed zatrzymaniem. Mogę jechać autostradą, zatrzymać się, nacisnąć gaz, żeby jechać. To jest całkowicie losowe.

Wymieniłem zbiornik paliwa z powodu tego problemu, ale to go nie naprawiło. Nie wprowadziłem żadnych modyfikacji ani niczego nie dodałem. Wymieniłem części, ale to wszystko. Właśnie założyłem nowy TCM i robi to samo.
 
#11 ·
A co z uszkodzonym zaworem EGR? Odłącz wtyczkę i pojeździj tak przez jakiś czas. Kontrolka CEL w końcu się zaświeci, ale samochód powinien działać normalnie. Widziałem, jak uszkodzony EGR robi to, co opisujesz - powoduje gaśnięcie samochodu i nie pozostawia żadnego śladu kodu jako źródła problemu. Widziałem również, jak uszkodzony moduł ABS powoduje sporadyczne gaśnięcie, ale to zwykle powoduje wyświetlenie kodu - i nie można odłączyć i nadal jeździć samochodem. Jakieś kontrolki się świecą? Chwytanie się brzytwy? Tak, ale warto spróbować, aby wykluczyć to jako przyczynę. Jakie części wymieniłeś?
 
#12 ·
Właśnie wymieniłem zawór EGR. Jednak jeszcze nie wymieniłem do niego węża. Kontrolka ABS zaświeciła się raz, ale nie wyrzuciła kodu. Od tamtej pory nie wyrzuciła kodu.

Na pewno w poniedziałek zlecam w serwisie flashowanie wału korbowego/krzywkowego, PCM, stacyjki i TCM. Zamierzam również zlecić im sprawdzenie wszystkich czujników/pompy paliwa. Strzelałem w ciemno i absolutnie nikt nie może znaleźć w tym nic złego. Powtórzyło to samo działanie u dealera i nie wyrzuca kodów, więc nie mogą nic znaleźć.
 
#13 ·
Właśnie wymieniłem zawór EGR. Jednak jeszcze nie wymieniłem do niego węża. Kontrolka ABS zaświeciła się raz, ale nie wyrzuciła kodu. Od tamtej pory nie wyrzuca kodu.

Na pewno w poniedziałek w serwisie zrobię flashowanie wału korbowego/krzywkowego, PCM, stacyjki i TCM. Poproszę ich również o sprawdzenie wszystkich czujników/pompy paliwa. Strzelałem w ciemno i absolutnie nikt nie może znaleźć w tym nic złego. Powtórzyło to samo działanie u dealera i nie wyrzuca kodów, więc nic nie mogą znaleźć.
Dealer może podłączyć, jeździć i rejestrować dane na żywo, aż do zatrzymania. Dobry technik powinien być w stanie zinterpretować dane, aby dowiedzieć się, co powoduje problem. Jeśli samochód był kiedykolwiek w serwisie u dealera (dowolnego dealera) przed tym, jak go kupiłeś, Twój obecny dealer powinien być w stanie wyciągnąć historię napraw za pośrednictwem numeru VIN. Ciekawe, czy kiedykolwiek był to problem i co mogło zostać zrobione, aby go naprawić. Powodzenia w poniedziałek i daj nam znać, gdzie skończysz. Przy okazji, gdzie się znajdujesz?
 
#15 ·
Rejestrowanie danych? Cholera, pierdnięcie w poczekalni dealera kosztuje pieniądze. Po prostu rzucam to tutaj. Z pewnością nie zaszkodzi porozmawiać z nimi o możliwości zastosowania takiego podejścia – jeśli są w stanie. Wyświetlenie historii serwisowej pojazdu powinno być bezpłatne...
 
  • Like
Reactions: peachiem6
#16 ·
Powodzenia, proszę pana!

Miałem problem z moim 06' przez prawie 2 lata, zanim został rozwiązany w tym tygodniu.

Mój czasami gasł na światłach, na bramkach autostradowych, podczas rozgrzewania samochodu po uruchomieniu, ale nigdy podczas jazdy po drodze. Jednakże, tracił moc podczas przyspieszania, zwykle przy mocnym przyspieszaniu lub nawet ze startu. Silnik w mgnieniu oka przechodził z 3500 obr./min na biegu jałowym, po zdjęciu nogi z pedału przyspieszenia wracał do normalnej pracy, niezależnie od prędkości, z jaką jechałem, jakby nic się nie stało.

Po tym, jak 2 bardzo dobrzy mechanicy na to spojrzeli, obaj powiedzieli, żeby Chrysler się tym zajął, ponieważ mogło to być wiele rzeczy. Więc (we wtorek) w zeszłym tygodniu zabrałem go do Bauman CJDR i poprosiłem, żeby sprawdzili, czy mogą wyciągnąć jakieś kody, które mogą tam być, ale moi ludzie nie mogli ich odczytać. Nie znaleziono żadnych, policzyli mi 46 dolarów za skanowanie. Byli zaintrygowani i wydawali się szczerze zainteresowani rozwiązaniem problemu (to nie była typowa sytuacja z wymianą części), opłata wyniosłaby 100 dolarów, ponieważ już to zeskanowali i jest to część ich opłaty diagnostycznej w wysokości 150 dolarów. Następnego dnia przeprowadzili kilka rejestracji danych i jedyną anomalią, jaką mogli znaleźć, był odczyt temperatury oleju -40°. Niepewni, wysłali dane do Chryslera i doszli do tego samego wniosku, więc wymienili go. To nie był problem.

Więc więcej rejestracji danych... Chrysler mówi im, żeby wymienili przepustnicę. Wymiana przepustnicy nie rozwiązała problemu.

Po 4 dniach (w piątek) mam nowy czujnik temperatury oleju i nową przepustnicę za początkową opłatę diagnostyczną w wysokości 150,00 $. Nadal chcieli rozwiązać problem i poprosili o kilka kolejnych dni. W następny wtorek zadzwonili z 2 teoriami, Chrysler wspomniał o czymś, co było podłączone na stałe do PCM, ale byli przekonani, że to nie to, uważali, że to świece zapłonowe i cewki zapłonowe. I to było to, bez kodu, bez śladu zużycia na przewodach ani żadnych widocznych uszkodzeń.

9 dni w salonie i tylko rachunek na 700 dolarów. Bardzo pod wrażeniem ich determinacji i ogromnej pomocy, wcale nie tego się spodziewałem.


Wysłane z mojego Nexus 6P za pomocą Tapatalk
 
#17 ·
Mój to MSRT z 2006 roku, który miał problem z gaśnięciem. Kupiłem samochód z tym problemem. Poprzedni właściciel miał go w serwisie wielokrotnie, kosztem blisko 10 tysięcy dolarów, bez rozwiązania, stąd sprzedaż samochodu. Zrobiono wszystko, co zwykle, czujniki wałka rozrządu i wału korbowego, cewki zapłonowe i świece, a nawet nowy PCM. Odkryłem, że nowy PCM był fabrycznie regenerowany przez Mopar, więc w teście wymieniłem go na znaną, dobrą, używaną jednostkę i rozwiązało to problem, brak gaśnięcia w ciągu ostatnich trzech tygodni, ale nie mogę zmusić PCM i WCM do zapisania tego samego numeru VIN, więc świecą się kontrolki poduszki powietrznej. Zabieramy go do dealera, którego znamy, żeby mógł się tym zająć, ale ostatni dealer nie mógł go zaprogramować, więc zobaczymy.
 
#19 ·
Był też problem zwany „zabójcą cewki” - u mojego dealera - silnik wypadał tylko na sekundę - jeśli się zatrzymał, gasł - jadąc drogą - moc spadała na sekundę, a potem wracała - ale na tyle szybko, żeby nie zgasnąć. Zwykle zostawiał kod o nazwie „moc nie na prędkości” w PCM lub TCM. Cewka lub świeca zapłonowa przerywała zapłon, a następnie iskra wracała do PCM, powodując jego wyłączenie na sekundę. Używaj świec OEM - wymień lub pożycz 8 cewek. Jeśli nie PCM.
 
#25 ·
Tylko ostrzeżenie, gdy spróbujesz tej diagnozy. Uruchom samochód, ale nie będziesz miał wycieraczek, klaksonu ani kierunkowskazów!!!! Bądź więc ostrożny podczas testowania. Wymieniono bezpieczniki i zgasł prawie natychmiast. Wymieniono sprężynę zegarową i jest jak nowa. Przepraszam za długi post.
 
#26 ·
Albo masz problem z wiązką przewodów modułu sterowania skrzynią biegów (zwarcie w okablowaniu z powodu wody/brudu/korozji, tj. uszkodzone piny, przetarcie w okablowaniu), albo jest problem z PCM/okablowaniem PCM, które pozwala mu komunikować się z TCM w samochodzie... Sprawdź okablowanie obu jednostek, a jeśli jest w porządku, może być konieczne sprawdzenie/wymiana PCM...
 
#27 ·
Aktualizacja!!!! Dealer obejrzał samochód i uruchomił skaner. Zdecydowanie jest to PCM. Stwierdzili, że po zainstalowaniu nowego PCM może to być coś innego, ale zdecydowanie potrzebuję nowego PCM. Początkowo powiedzieli, że nie mogę użyć odnowionego, który kupiłem i że nowy będzie kosztował 1000 dolarów plus flash/robocizna. Jednak oddzwonili i powiedzieli, że są gotowi wypróbować odnowiony PCM, ponieważ ma ten sam numer seryjny. Koszt wyniósłby wtedy tylko 200 dolarów. Modlę się, żeby odnowiony zadziałał!!!! Na pewno będę was na bieżąco informować. Dziękuję za wszystkie komentarze/pomoc!!!!
 
#29 ·
Aktualizacja!!!! Salon samochodowy obejrzał samochód i uruchomił skaner. To zdecydowanie PCM. Stwierdzili, że po zainstalowaniu nowego PCM może to być coś innego, ale zdecydowanie potrzebuję nowego PCM. Początkowo powiedzieli, że nie mogę użyć odnowionego, który kupiłem i że będzie to kosztować łącznie 1000 $ za nowy plus flash/robocizna. Zadzwonili jednak z powrotem i powiedzieli, że są gotowi wypróbować odnowiony PCM, ponieważ ma ten sam numer seryjny. Kosztowałoby to wtedy tylko 200 $. Modlę się, żeby odnowiony zadziałał!!!! Na pewno będę was na bieżąco informować. Dziękuję za wszystkie komentarze/pomoc!!!!
Powodzenia z odnowionym PCM. Każdy dealer lub mechanik Chryslera Dodge'a, z którym rozmawiałem na ten temat, zdecydowanie zaleca, aby nie używać odnowionych jednostek. Losowe, sporadyczne zatrzymanie nie pojawia się podczas testów na stanowisku, więc jakikolwiek problem jest w PCM nigdy nie jest korygowany. Jak stwierdziłem w moim poprzednim poście, wyciągnąłem i wymieniłem odnowiony PCM Mopar Factory. Został zainstalowany przez dealera w celu wyleczenia problemu z gaśnięciem, ale tak się nie stało, więc wszyscy założyli, że problem był czymś innym. Okazało się, że tak nie było i wydano duże kwoty na próżno. Jeśli nadal będzie gasł, zdobądź dobrą, znaną używaną jednostkę i spróbuj jej PRZED wydaniem większej ilości pieniędzy.
 
#33 ·
Cześć Peach, czy PCM naprawił gaśnięcie w twoim samochodzie?
Wymiana mojego PCM rozwiązała problemy z gaśnięciem, które miałem. Wydaje się, że wszędzie, gdzie szukam, mechanicy i właściciele mówią, że to PCM i po mojej wymianie wydaje się to prawdą. Dostałem nowy PCM z All computer resources za mniej niż 300 USD.