LX Forums Forum banner

2006 R/T valt constant stil

19K views 37 replies 13 participants last post by  SilverChargerR/T  
#1 ·
Ik heb een 2006 Dodge Charger r/t. Hij slaat meerdere keren per dag af. Het gebeurt bij het stoppen voor een stopbord, bij het wegrijden van een stopbord, bij het rijden op de snelweg, altijd/overal.

Ik ben er al 5+ keer mee naar de dealer geweest. Niemand kan het oplossen. Hij geeft de codes P0700 en U0100. Ik heb onlangs de TCM vervangen en hij doet hetzelfde en geeft dezelfde codes.

Niemand heeft een direct antwoord op wat de oplossing is.

Heeft iemand anders dit meegemaakt en wat heb je gedaan? Ik weet niet meer wat ik moet doen zonder duizenden dollars uit te geven om achter de feiten aan te rennen.

Ik heb nog geen nieuwe PCM geplaatst. Ik heb gehoord over bobines, bougies, contactslot, defecte schakelsolenoids, defecte motorkoelvloeistoftemperatuursensor, defecte klepbehuizing, vuile transmissievloeistof, nokkenas, krukas.

Het lijkt erop dat niemand een exact antwoord heeft. Ik heb gewoon advies nodig over wat mijn beste optie is om te nemen.

#4 · (Edited)
Hoe zit het met het brandstoftankprobleem? Ik weet niet zeker op welke bouwjaren het van toepassing is. Het is de moeite waard om te controleren. Zegt het met betrekking tot codes welke modules niet communiceren? Ik had een U700 op mijn Malibu, maar het had geen invloed op het rijden.

• Like
Reactions: BlackCharger06
#5 ·
Ja, 2006 is inbegrepen in het probleem met het afslaan van de gastank, maar dat is alleen wanneer de tank vol is. Het is echter een terugroepactie, dus de tankvervanging is gratis - je kunt het dus net zo goed doen als het nog niet is gedaan. Voor mij klinkt dit meer als een elektrisch probleem. Ik ben er vrij zeker van dat die codes het gevolg zijn van het afslaan, niet de oorzaak. Begin met de basis. Wanneer is ze voor het laatst afgesteld? Als het een tijdje geleden is, doe het dan gewoon - en zorg ervoor dat je koperen bougies gebruikt. Je elimineert in ieder geval het voor de hand liggende. Ik vertrouw erop dat je dit zelf kunt doen en niet de dealer? En als je het doet, noteer dan alles wat je aanraakt en ziet. Er is maar één losse draad nodig om je dag te verpesten. Wat dacht je van een fles gasbehandeling? Lach niet. Een beetje water in de benzine kan je verpesten... Mijn punt is: doe eerst de kleine dingen. Ben je de oorspronkelijke eigenaar? Zo niet, hoe lang heb je de auto dan al? Is er iets specifieks gebeurd voordat dit probleem begon? Ik bedoel iets? Aan de auto gewerkt? Onderdelen toegevoegd? Onderdelen verwijderd? Andere benzine? Iets!

#7 ·
Het is een tijdje geleden dat er een afstelling is geweest. Ik heb de bougies vervangen, maar ik weet niet zeker wat voor soort ik heb gebruikt. Ik heb meerdere dingen laten repareren, maar niets lijkt te helpen. Ik wacht tot ik het naar de dealer kan brengen om de PCM te vervangen. Er is niets gedaan dat het afslaan heeft veranderd. Het lijkt continu erger te worden en ik heb al een tijdje niets veranderd. Is er een specifieke reden voor de koperen bougies?

#9 ·
Het is een tijdje geleden dat er een afstelling is geweest. Ik heb de bougies vervangen, maar ik weet niet zeker wat voor soort ik heb gebruikt. Ik heb meerdere dingen laten repareren, maar niets lijkt te helpen. Ik wacht om het naar de dealer te brengen om de PCM te vervangen. Er is niets gedaan dat het afslaan heeft veranderd. Het lijkt continu erger te worden en ik heb al een tijdje niets veranderd. Is er een specifieke reden voor de koperen bougies?
Koperen bougies zijn OEM -- plan oude goedkope Campions gaan in de 06's. Sommigen zeggen dat het gebruik van platina- of iridiumbougies kan leiden tot onjuiste werking -- afslaan is een van de gemelde problemen die worden veroorzaakt.Dus, bent u de oorspronkelijke eigenaar? Zo niet, wanneer heeft u de auto gekregen? En wat gebeurde er net voordat het afslaan begon??? Heeft u de tank laten vervangen vanwege dit probleem of voordat het begon? Hoe zit het met mods? Tuner? Het is zeldzaam dat leden bone stock rijden...

#10 ·
Ik ben niet de oorspronkelijke eigenaar. Het afslaan gebeurde een keer nadat ik het kocht. Dat was 2 jaar geleden. Nu slaat hij constant af. Er gebeurt niets voordat hij afslaat. Ik kan op de snelweg rijden, stoppen, het gaspedaal indrukken om te gaan. Het is volkomen willekeurig.

Ik heb de benzinetank vervangen vanwege dit probleem, maar het heeft het niet opgelost. Ik heb geen wijzigingen aangebracht of iets toegevoegd. Ik heb onderdelen vervangen, maar dat is het zo'n beetje. Ik heb net een nieuwe TCM geplaatst en het doet hetzelfde.

#11 ·
Hoe zit het met een defecte EGR-klep? Trek de stekker eruit en rijd er een tijdje mee. De CEL gaat uiteindelijk branden, maar de auto zou normaal moeten lopen. Ik heb gezien dat een defecte EGR doet wat u beschrijft - de auto laat afslaan en geen spoor van een code achterlaat als de oorzaak van het probleem. Ik heb ook gezien dat een defecte ABS-module ook af en toe afslaat, maar dat geeft meestal een code - en je kunt de stekker niet loskoppelen en toch met de auto rijden. Zijn er waarschuwingslampjes aan? Naar strohalmen grijpen? Ja, maar het is het proberen waard om als oorzaak uit te sluiten. Welke onderdelen heeft u vervangen?

#12 ·
Ik heb net de EGR-klep vervangen. Ik heb echter de slang er nog niet voor vervangen. Het ABS-lampje ging een keer aan, maar gaf geen code. Sindsdien heeft het daarvoor geen code meer gegeven.

Ik laat maandag zeker de krukas/nokkenas, PCM, contactschakelaar en de TCM bij de dealer flashen. Ik ga ze ook naar alle sensoren/brandstofpomp laten kijken. Ik heb in het duister geschoten en absoluut niemand kan er iets verkeerds aan vinden. Het herhaalde dezelfde actie bij de dealer en geeft geen codes, dus ze kunnen niets vinden.

#13 ·
Ik heb net de EGR-klep laten vervangen. Ik heb echter de slang er nog niet voor vervangen. Het ABS-lampje ging een keer aan, maar gaf geen code. Sindsdien heeft het daar geen code meer voor gegeven.

Ik laat maandag zeker de krukas/nokkenas, PCM, contactschakelaar en de TCM bij de dealer flashen. Ik ga ze ook vragen om naar alle sensoren/brandstofpomp te kijken. Ik heb in het duister geschoten en absoluut niemand kan er iets verkeerds aan vinden. Het was dezelfde actie bij de dealer herhalen en geeft geen codes, dus ze kunnen niets vinden.
De dealer kan inpluggen, rijden en live data opnemen totdat ze afslaat. Een goede monteur zou de gegevens moeten kunnen interpreteren om erachter te komen wat het probleem veroorzaakt. Als de auto ooit voor service bij de dealer is geweest (een willekeurige dealer) voordat u hem bezat, zou uw huidige dealer de reparatiegeschiedenis via VIN moeten kunnen opvragen. Interessant om te zien of dit ooit een probleem is geweest en wat er mogelijk is gedaan om het te verhelpen. Succes maandag en laat ons weten waar je terechtkomt. Trouwens, waar ben je gevestigd?

#15 ·
De gegevensregistratie? ****, een scheet laten in de wachtkamer van de dealer kost geld. Ik zeg het maar even. Het kan zeker geen kwaad om met hen te praten over de mogelijkheid om die aanpak te volgen, als ze daartoe in staat zijn. Het opvragen van de servicegeschiedenis van het voertuig zou kosteloos moeten zijn...

• Like
Reactions: peachiem6
#16 ·
Veel succes, mijnheer!

Ik heb bijna 2 jaar een probleem gehad met mijn '06 voordat het deze week werd opgelost.

De mijne sloeg af en toe af bij stoplichten, tolpoorten, tijdens het opwarmen van de auto na het starten, maar nooit tijdens het rijden op de weg. Hij zou echter wel in elkaar klappen tijdens het accelereren, meestal bij hard accelereren of zelfs vanuit stilstand. De motor zou in een oogwenk van 3500 tpm naar stationair gaan, de voet van het gaspedaal halen en terugkeren naar de normale werking, ongeacht de snelheid die ik reed, alsof er niets was gebeurd.

Nadat 2 zeer goede monteurs er naar hadden gekeken, zeiden ze allebei dat ik Chrysler ermee moest laten omgaan, omdat het een aantal dingen kon zijn. Dus (dinsdag) vorige week bracht ik het naar Bauman CJDR en vroeg hen om te kijken of ze codes konden ophalen die er misschien waren, maar die mijn mensen niet konden lezen. Er waren er geen te vinden, ze rekenden me $46 om het te scannen. Ze waren geïntrigeerd en leken oprecht geïnteresseerd in het oplossen van het probleem (het was niet de gebruikelijke situatie waarbij onderdelen werden vervangen), de kosten zouden $100 zijn omdat ze het al hadden gescand en dat deel uitmaakt van hun diagnosekosten van $150. De volgende dag deden ze wat datalogging en de enige afwijking die ze konden vinden, was een olietemperatuur van -40°. Onzeker stuurden ze de gegevens naar Chrysler en ze kwamen met dezelfde conclusie, dus vervingen ze het. Was niet het probleem.

Dus, meer datalogging... Chrysler vertelt hen om de gasklep te vervangen. Gasklep vervangen heeft het niet opgelost.

Dus na 4 dagen (vrijdag) heb ik een nieuwe olietemperatuursensor en een nieuwe gasklep voor de oorspronkelijke diagnosekosten van $150,00. Ze wilden het probleem nog steeds oplossen en vroegen om nog een paar dagen. De volgende dinsdag belden ze met 2 theorieën, Chrysler noemde iets dat vast aan de PCM was bedraad, maar ze waren ervan overtuigd dat dat het niet was, ze dachten dat het de bougies en bobines waren. En dat was het, geen code, geen teken van slijtage aan de draden of enige duidelijke schade.

9 dagen bij de dealer en slechts een rekening van $700. Erg onder de indruk van hun vastberadenheid en overweldigende hulp, helemaal niet wat ik had verwacht.

Verzonden vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

#17 ·
De mijne is een 2006 MSRT die het afslaan-probleem had. Ik kocht de auto met het probleem. De vorige eigenaar had hem meerdere keren bij de dealer, met een kostprijs van bijna 10.000 dollar, zonder oplossing, vandaar dat de auto werd verkocht. Had alles wat gebruikelijk is gedaan, nokkenas- en krukassensoren, bobines en bougies en zelfs een nieuwe PCM. Ik ontdekte dat de nieuwe PCM een Mopar-fabrieksrevisie was, dus in een test verving ik hem door een bekende, goede, gebruikte eenheid en het loste het probleem op, geen afslaan in de afgelopen drie weken, maar ik kan de PCM en WCM niet dezelfde VIN laten schrijven, dus mijn airbaglampjes branden. We brengen hem naar een dealer die we kennen, zodat hij er een schop tegenaan kan geven, maar de laatste dealer kon hem niet programmeren, dus we zullen zien.

#19 ·
Er was ook een probleem genaamd 'coil killer' - bij mijn dealer - de motor viel maar een seconde uit - als hij stopte, zou hij afslaan - op de weg - zou de stroom een seconde wegvallen en dan terugkeren - maar snel genoeg om niet af te slaan. Meestal liet het een code achter genaamd 'vermogen niet op snelheid' in de PCM of TCM. De bobine of bougie zou overslaan en dan vonk terugvoeren naar de PCM, waardoor deze een seconde uitviel. Gebruik OEM-bougies - vervang of leen 8 bobines. Zo niet, dan PCM.

#21 ·
Ik heb dit probleem net op mijn 06 Daytona opgelost. De PCM vervangen en hij slaat niet meer af. MAAR, mijn schakelen is nog steeds verprutst, dus ik zal hier binnenkort de TCM vervangen.

De PCM die ik heb gekocht en vervangen was 2006 Dodge Charger 5.7L PCM ECM ECU Computer duurde ongeveer 20 minuten om te vervangen en ik heb slechts 1 van de kerstboomachtige bevestigingsmiddelen kapot gemaakt!

#26 ·
U heeft ofwel een probleem met de kabelboom van de transmissiecontrolemodule (een kortsluiting in de bedrading als gevolg van water/vuil/corrosie. D.w.z. kapotte pinnen, een rafel in de bedrading), of er is een probleem met de PCM/de bedrading van de PCM waardoor deze kan communiceren met de TCM in de auto... Controleer de bedrading naar beide units, en als deze in orde zijn, moet u mogelijk de PCM laten inspecteren/vervangen...

#27 ·
Update!!!! De dealer heeft de auto bekeken en de scanner gebruikt. Het is absoluut de PCM. Ze gaven aan dat het iets anders zou kunnen zijn nadat de nieuwe PCM is geĂŻnstalleerd, maar ik heb absoluut een nieuwe PCM nodig. Eerst zeiden ze dat ik de gereviseerde die ik had gekocht niet kon gebruiken en dat het in totaal $ 1.000 zou kosten voor een nieuwe plus flash/arbeid. Ze belden echter terug en zeiden dat ze de gereviseerde PCM wilden proberen omdat deze hetzelfde serienummer heeft. De kosten zouden dan slechts $ 200 zijn. Ik bid dat de gereviseerde werkt!!!! Ik zal jullie zeker op de hoogte houden. Bedankt voor alle reacties/hulp!!!!

#29 ·
Update!!!! De dealer heeft de auto bekeken en de scanner gebruikt. Het is absoluut de PCM. Ze gaven aan dat het iets anders zou kunnen zijn nadat de nieuwe PCM is geĂŻnstalleerd, maar ik heb absoluut een nieuwe PCM nodig. Eerst zeiden ze dat ik de gereviseerde die ik had gekocht niet kon gebruiken en dat het in totaal $ 1.000 zou kosten voor een nieuwe plus flash/arbeid. Ze belden echter terug en zeiden dat ze bereid zijn de gereviseerde PCM te proberen omdat deze hetzelfde serienummer heeft. De kosten zouden dan slechts $ 200 zijn. Ik bid dat de gereviseerde werkt!!!! Ik zal jullie zeker op de hoogte houden. Bedankt voor alle opmerkingen/hulp!!!!
Veel succes met de gereviseerde PCM. Elke Chrysler Dodge-dealer of monteur met wie ik hierover heb gesproken, raadt ten zeerste af om de gereviseerde units te gebruiken. De willekeurige, onregelmatige stalling verschijnt niet bij banktests, dus welk probleem er ook in de PCM zit, wordt nooit gecorrigeerd. Zoals ik in mijn vorige bericht al zei, heb ik een door Mopar Factory gereviseerde PCM verwijderd en vervangen. Het werd door de dealer geĂŻnstalleerd om het afslaan te verhelpen, maar dat deed het niet, dus iedereen ging ervan uit dat het probleem iets anders was. Het bleek niet zo te zijn en er werden grote bedragen tevergeefs uitgegeven. Als het blijft afslaan, neem dan een goede, bekende gebruikte unit en probeer deze VOORDAT u meer geld uitgeeft.

#33 ·
Hallo Peach, heeft de PCM de stalling in je auto verholpen?
Het vervangen van mijn PCM heeft de stallingproblemen die ik had opgelost. Het lijkt erop dat overal waar ik kijk, monteurs en eigenaren zeggen dat het de PCM is en na mijn wissel lijkt dat waar te zijn. Ik heb een nieuwe PCM van All computer resources gekregen voor minder dan $300.